Felezd meg a munkaidőd, duplázd meg a bevételed!

Salesautopilot rendszerek tervezése 1. rész – Az alapelemek

Bevezető

A SalesAutopilot egy kiváló, az adott vállalkozásra szabható automatizációs szoftver. Ahhoz, hogy avele kialakított automatizált értékesítési- vagy marketingrendszered igazán kiszolgálja a céljaidat, érdemes részletesen végiggondolni, megtervezni a folyamatokat. Ebben a folyamatosan bővülő tudástársorozatban végigvesszük a tervezés elemeit, eszközeit, és lépéseit.

Ha véleményed, ötleted van a témában, örülök, ha megosztod velem. Ha nemcsak olvasni szeretnél a témáról, hanem gyakorlati képzésen is részt vennél, írj rám chaten!

SalesAutopilot rendszerek tervezése Tudástár sorozat

  1. Üzleti folyamatod dokumentálása (hamarosan)
  2. SalesAutopilot alapelemek áttekintése
  3. A rendszertervezésnél használt sablonok és jelek (hamarosan)
  4. SalesAutopilot rendszerterv készítése (hamarosan)

SalesAutopilot alapelemeinek az áttekintése

Ebben a bejegyzésben az alapelemeket tekintjük át. Nagyon fontos, hogy értsd, melyik elemnek mi a célja, mi a feladata, és megfelelően használd a kifejezéseket. A legfontosabb, hogy tisztában legyél azzal, hogy melyik elem melyikhez kapcsolódik.

Az alapelemek:

  1. listák
  2. űrlapok
  3. levelek
  4. időzítések
  5. landing oldalak
  6. műveletek

1. Listák

A lista célja a feliratkozók, vásárlók adatainak tárolása. Úgy képzeld el, mint egy xls táblát – függőlegesen vannak a mezők, vízszintesen pedig a feliratkozók.

Fő típusai:

  • Hírlevél lista
  • Megrendelési lista

Haladói típusok – kezdőként valószínűleg nem lesz rá szükséged:

  • CRM lista (haladóknak)
  • Affiliate lista (haladóknak)

A listák, a mezők, és a feliratkozók száma gyakorlatilag nincsen korlátozva, és bármilyen adatot el tudsz tárolni. Vannak előre meghatározott mezők. Pl: belföldi telefonszám, e-mail cím, de te is tudsz létrehozni a célodnak megfelelő mezőt, például esküvő dátuma.

2. Űrlapok

Az űrlapok célja az adatok berögzítése a listára, vagy adatok módosítása a listán.

Fő típusai:

  • Feliratkozási vagy megrendelési űrlap
  • Adatmódosító űrlap

A feliratkozó űrlapokat kihelyezheted a weboldaladra, és ezeken keresztül gyűjtheted a SalesAutopilotban az érdeklődőket. Természetesen a megrendelő űrlapok is elérhetőek mindenhonnan, ezeken keresztül vásárlások érkezhetnek.

Az adatmódosító űrlapokkal egy már feliratkozott személy adatait lehet módosítani, vagy további adatokkal kiegészíteni. Elsőre példa az e-mail cím módosítása, míg a másodikra egy kérdőíves piackutatás, elégedettség felmérés.

Fontos:
Minden űrlap egy listához tartozik, de a listákhoz korlátlan számú űrlap tartozhat.

3. Levelek

Bár a SalesAutopilot nem csak egy hírlevélküldő szoftver, a kommunikáció fő csatornája mégis az e-mail.
A levelek megszemélyesíthetőek (beilleszthető pl. a keresztnév). A designt tekintve az e-mail lehet sima szöveges, html és EDM designerrel szerkesztett.

4. Időzítések

A levelek kiküldéséhez időzítés szükséges. Ebben lehet beállítani, hogy melyik listára, azon belül kiknek (pl.: melyik szegmensnek, vagy milyen feltétel megléte esetén), mikor legyen kiküldve az adott üzenet.

Az időzítések legfontosabb fajtái:
Abszolút: egy pontosan meghatározott időpontban
Relatív: valamilyen dátumhoz képesti időpontban (pl a rendezvény előtt 3 nappal, a fizetési határidő után 2 nappal
Feliratkozáskori

További időzítés fajták:
Kettős opt-in feliratkozáskor, Leiratkozáskori, Adatmódosításkori, Blog értesítő, Névnapi, Születésnapi, Évfordulós

5. Landing Page-ek

A SalesAutopilot landing page-ei nem a marketinges fogalmak szerinti landing oldalak, hanem inkább a SalesAutopilot irányítása alatt tartott weboldal oldalak. Ezeket a beépített szerkesztővel lehet elkészíteni, nem kell külön tárhely, de akár a cég saját domain nevén is meg tud jelenni.

Használatának előnye, hogy a SalesAutopilotban található adatok könnyen megjeleníthetőek. Így könnyen személyre lehet szabni, akár a nevek használatával, akár egyedi határidők adásával.

A határidővel rendelkező landing page-nek van egy határidő lejárta előtt, és egy a határidő után megjelenő változata. Kiválóan használható értékesítési akciókban, kampányokban.

6. Műveletek

Az összetett SalesAutopilot rendszerek mozgatórugói, amelyekkel meg lehet határozni, hogy mikor, kikre vonatkozóan, mi történjen.

Pl: egy levélben, egy adott linkre kattintáskor egy másik értékesítőt állítsunk be a vásárlóhoz.

Műveleteket lehet listához, űrlaphoz, levélhez és landingoldalhoz is beállítani.

Az indító események lehetnek:

Listaműveletnél:

  • Dátumhoz, időponthoz képest relatív időpont
  • Naponta ismétlődő időpont
  • Feliratkozás
  • Leiratkozás
  • Feliratkozó törlése
  • Levél visszapattanás
  • CRM feladat lezárása

Űrlapműveleteknél:

  • Feliratkozó űrlap kitöltése
  • Adatmódosító űrlap kitöltése

Levélműveletnél:

  • Levél megnyitása
  • Levél bármely linkjére történő kattintás
  • Levél bizonyos linkjére vagy linkjeire történő kattintás
  • Relatív időzítésű levél kiküldésekor

Landing page műveletnél:

  • Landing page bármely linkjére történő kattintás
  • Landing page bizonyos linkjére vagy linkjeire történő kattintás
  • Oldal elhagyása

A végrehajtott műveletek lehetnek:

  • Feliratás másik listára
  • Leiratás másik listáról
  • Feliratkozó törlése
  • Adat módosítása bármelyik listában (mint pl. egy dátum beírása, státusz változtatása, számláló növelése stb.)
  • Egyéb külső rendszerrel való kommunikáció (pl. új vevő rögzítése SAP rendszerben)
  • CRM feladat létrehozása
  • Számla sztornózása
  • Tranzakció visszatérítése (refund)

Kezdőknek a rendszertervezésben hatalmas segítség a Műveletek mátrixa, amelyet  ezen a linken keresztül tudsz elkérni tőlem.

Facebook
LinkedIn
X

Elfelejtetted a jelszavadat?

Csatlakozz hozzánk!