Bevezető
A SalesAutopilot egy kiváló, az adott vállalkozásra szabható automatizációs szoftver. Ahhoz, hogy avele kialakított automatizált értékesítési- vagy marketingrendszered igazán kiszolgálja a céljaidat, érdemes részletesen végiggondolni, megtervezni a folyamatokat. Ebben a folyamatosan bővülő tudástársorozatban végigvesszük a tervezés elemeit, eszközeit, és lépéseit.
Ha véleményed, ötleted van a témában, örülök, ha megosztod velem. Ha nemcsak olvasni szeretnél a témáról, hanem gyakorlati képzésen is részt vennél, írj rám chaten!
SalesAutopilot rendszerek tervezése Tudástár sorozat
- Üzleti folyamatod dokumentálása (hamarosan)
- SalesAutopilot alapelemek áttekintése
- A rendszertervezésnél használt sablonok és jelek (hamarosan)
- SalesAutopilot rendszerterv készítése (hamarosan)
SalesAutopilot alapelemeinek az áttekintése
Ebben a bejegyzésben az alapelemeket tekintjük át. Nagyon fontos, hogy értsd, melyik elemnek mi a célja, mi a feladata, és megfelelően használd a kifejezéseket. A legfontosabb, hogy tisztában legyél azzal, hogy melyik elem melyikhez kapcsolódik.
Az alapelemek:
1. Listák
A lista célja a feliratkozók, vásárlók adatainak tárolása. Úgy képzeld el, mint egy xls táblát – függőlegesen vannak a mezők, vízszintesen pedig a feliratkozók.
Fő típusai:
- Hírlevél lista
- Megrendelési lista
Haladói típusok – kezdőként valószínűleg nem lesz rá szükséged:
- CRM lista (haladóknak)
- Affiliate lista (haladóknak)
A listák, a mezők, és a feliratkozók száma gyakorlatilag nincsen korlátozva, és bármilyen adatot el tudsz tárolni. Vannak előre meghatározott mezők. Pl: belföldi telefonszám, e-mail cím, de te is tudsz létrehozni a célodnak megfelelő mezőt, például esküvő dátuma.
2. Űrlapok
Az űrlapok célja az adatok berögzítése a listára, vagy adatok módosítása a listán.
Fő típusai:
- Feliratkozási vagy megrendelési űrlap
- Adatmódosító űrlap
A feliratkozó űrlapokat kihelyezheted a weboldaladra, és ezeken keresztül gyűjtheted a SalesAutopilotban az érdeklődőket. Természetesen a megrendelő űrlapok is elérhetőek mindenhonnan, ezeken keresztül vásárlások érkezhetnek.
Az adatmódosító űrlapokkal egy már feliratkozott személy adatait lehet módosítani, vagy további adatokkal kiegészíteni. Elsőre példa az e-mail cím módosítása, míg a másodikra egy kérdőíves piackutatás, elégedettség felmérés.
Fontos:
Minden űrlap egy listához tartozik, de a listákhoz korlátlan számú űrlap tartozhat.
3. Levelek
Bár a SalesAutopilot nem csak egy hírlevélküldő szoftver, a kommunikáció fő csatornája mégis az e-mail.
A levelek megszemélyesíthetőek (beilleszthető pl. a keresztnév). A designt tekintve az e-mail lehet sima szöveges, html és EDM designerrel szerkesztett.
4. Időzítések
A levelek kiküldéséhez időzítés szükséges. Ebben lehet beállítani, hogy melyik listára, azon belül kiknek (pl.: melyik szegmensnek, vagy milyen feltétel megléte esetén), mikor legyen kiküldve az adott üzenet.
Az időzítések legfontosabb fajtái:
Abszolút: egy pontosan meghatározott időpontban
Relatív: valamilyen dátumhoz képesti időpontban (pl a rendezvény előtt 3 nappal, a fizetési határidő után 2 nappal
Feliratkozáskori
További időzítés fajták:
Kettős opt-in feliratkozáskor, Leiratkozáskori, Adatmódosításkori, Blog értesítő, Névnapi, Születésnapi, Évfordulós
5. Landing Page-ek
A SalesAutopilot landing page-ei nem a marketinges fogalmak szerinti landing oldalak, hanem inkább a SalesAutopilot irányítása alatt tartott weboldal oldalak. Ezeket a beépített szerkesztővel lehet elkészíteni, nem kell külön tárhely, de akár a cég saját domain nevén is meg tud jelenni.
Használatának előnye, hogy a SalesAutopilotban található adatok könnyen megjeleníthetőek. Így könnyen személyre lehet szabni, akár a nevek használatával, akár egyedi határidők adásával.
A határidővel rendelkező landing page-nek van egy határidő lejárta előtt, és egy a határidő után megjelenő változata. Kiválóan használható értékesítési akciókban, kampányokban.
6. Műveletek
Az összetett SalesAutopilot rendszerek mozgatórugói, amelyekkel meg lehet határozni, hogy mikor, kikre vonatkozóan, mi történjen.
Pl: egy levélben, egy adott linkre kattintáskor egy másik értékesítőt állítsunk be a vásárlóhoz.
Műveleteket lehet listához, űrlaphoz, levélhez és landingoldalhoz is beállítani.
Az indító események lehetnek:
Listaműveletnél:
- Dátumhoz, időponthoz képest relatív időpont
- Naponta ismétlődő időpont
- Feliratkozás
- Leiratkozás
- Feliratkozó törlése
- Levél visszapattanás
- CRM feladat lezárása
Űrlapműveleteknél:
- Feliratkozó űrlap kitöltése
- Adatmódosító űrlap kitöltése
Levélműveletnél:
- Levél megnyitása
- Levél bármely linkjére történő kattintás
- Levél bizonyos linkjére vagy linkjeire történő kattintás
- Relatív időzítésű levél kiküldésekor
Landing page műveletnél:
- Landing page bármely linkjére történő kattintás
- Landing page bizonyos linkjére vagy linkjeire történő kattintás
- Oldal elhagyása
A végrehajtott műveletek lehetnek:
- Feliratás másik listára
- Leiratás másik listáról
- Feliratkozó törlése
- Adat módosítása bármelyik listában (mint pl. egy dátum beírása, státusz változtatása, számláló növelése stb.)
- Egyéb külső rendszerrel való kommunikáció (pl. új vevő rögzítése SAP rendszerben)
- CRM feladat létrehozása
- Számla sztornózása
- Tranzakció visszatérítése (refund)
Kezdőknek a rendszertervezésben hatalmas segítség a Műveletek mátrixa, amelyet ezen a linken keresztül tudsz elkérni tőlem.