Felezd meg a munkaidőd, duplázd meg a bevételed!

UTM paraméterek beállítása – hogy a legpontosabban tudd mérni, honnan érkeznek a vevőid

Ebben a cikkben megmutatom, hogyan tudod a legpontosabban mérni azt, honnan érkeznek a feliratkozóid, vásárlóid.

Fontosság: Hasznos
Szint: Középhaladó
Téma: Követőkódok
Olvasási idő: 3 perc

Az elmúlt időszakban megint több marketinges csoportban olvastam kérdést arról, hogy mi az oka annak, hogy a megrendelési eredmények és a Facebook / Analytics követőkódok által mutatott adatok között eltérés van.
Ez az eltérés sajnos a legtöbb esetben nem hibás beállítás, hanem technikai okok miatta következik be. A rossz hír az, hogy egyre gyakoribb és egyre nagyobb lesz az eltérés.
Ennek egyik ok a böngészők egyre szigorodó alapértelmezett beállítása.

Az első képen láthatod, hogy a Firefox böngésző alapértelmezetten blokkolja a Facebook követőkód működését. Gondold végig, hány emberről nem kapsz így adatot… Sok-sok Firefox felhasználó van a vásárlóid között.

Ez a tendencia a közeljövőben alapvetően fogja befolyásolni a hirdetési piacot, hiszen nehezen, vagy nem is fogod tudni optimalizálni a hirdetéseidet.

Mit tehetsz? Visszatérhetsz a régi, jól bevált UTM címkékhez!

A Google Analytics UTM paraméterek célja pont az, hogy a felparaméterezett linkek segítségével pontosan mérhesd, hogy melyik linkről érkeztek a feliratkozók, a vásárlók.

A következő öt paramétert tudod beállítani és a SalesAutopilotban rögzíteni:

  • Kampány forrás (utm_source): pl. google, facebook, email, xy-partner
  • Kampány médium (utm_medium): pl. cpc-kampany, txt-link
  • Kampány név (utm_campaign): pl. elso-konyvem-kampány
  • Kampány kulcsszó (utm_term): pl. sapi-muveletek
  • Kampány tartalom (utm_content): pl. szuperero

Egy ilyen módon felépített link a következőképpen néz ki:

https://www.harmatakos.hu/muveletek-a-sapi-szuperereje/…

A linket nem kell manuálisan megírnod, több oldalt találsz ami segít felépíteni a linket. Például itt egy eszköz: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

A paraméterezett linkekről érkező feliratkozásoknál / vásárlásoknál a SalesAutopilot ezeket az értékeket elmenti (2. kép), így könnyen készíthetsz ezekből statisztikát (3. kép).

A hivatalos Tudásbázis bejegyzést itt találod. Olvasd el, és kezdd el használni a UTM paramétereket!

Ha kérdésed van, vagy segítségre van szükséged a beállításoknál, keress meg bátran. Örömmel segítek!

UTM paraméterek
UTM pareméterek
UTM paraméterek
Facebook
LinkedIn
X

Elfelejtetted a jelszavadat?

Csatlakozz hozzánk!