Legyen számodra egyszerű a SalesAutopilot!

Tudástár

Valami hiba van a SalesAutopilot-os feliratkozó űrlapban? Így javítsd ki!

SalesAutopilot űrlap adatlapja

A marketing- és cégautomatizálási folyamatokban az ügyfelek általában az űrlapokkal találkoznak
először. Nagyon fontos, hogy ezek az űrlapok megfelelően működjenek, hiszen, ha például nem sikerül az ügyfelek feliratkozása, el is veszíthetjük a kapcsolatot velük, nem beszélve a hatalmas bizalom vesztésről.

A nem megfelelő működésnek két oka lehet:

  • hibás rendszerépítés, beállítás
  • SalesAutopilot működési hiba

Szerencsére a SalesAutopilot működése meglehetősen stabil, így a hibák általában a beállításokban, a rendszerkiépítésében vannak. Ez azért jó hír, mert ez a könnyebben tesztelhető és javítható, mert nem kell az ügyfélszolgálat válaszára, a fejlesztők munkájára várni, amire nincsen ráhatásod.

Amikor kiépíted a marketingrendszeredet, nagyon fontos, hogy teljes körűen kiteszteld. Kovács Szilvi a marketingfolyamat.hu szerzője írt egy cikket a tesztelésről, ezt mindenképpen javaslom elolvasásra.

Most kimondottan az űrlapokon észlelt hibák teszteléséről írok, ami segít leszűkíteni a hiba pontos okát. Az űrlapok használata egyszerűnek tűnhet, de azért sok folyamata kapcsolódik hozzá:

  •  feliratkozás utáni levelek, azok időzítései esetleg tartalmi blokk személyreszabással
  • űrlap-, listaműveletek
  • upsell folyamatok
  • köszönő és visszaigazoló oldalak

Javaslom, hogy hiba esetén lépésről-lépésre menjél végig ezen az ellenőrző listán. A bemutatott folyamatok egymásra épülnek, tehát, ha az egyik lépés még megtörtént, a másik lépés már nem, akkor megtudod határozni a hiba pontos helyét

0. lépés – Pontosan fogalmazd meg és ÍRD le, hogy mi a probléma, mit tapasztalsz és mit tartasz hibának.

Nagyon sokszor már a probléma leírása közben rájössz, hogy amit észleltél az nem is hiba. Sokszor pedig az összefoglalás közben jössz rá a megoldásra.

1. lépés – Döntsd el, hogy biztosan hiba-e amit tapasztalsz?

SalesAutopilot ügyfélszolgálatosként nagyon sokszor olvastam olyan hibajegyet, amelyben a szoftver megfelelően működött, azonban az ügyfél nem erre a működésre számított és ezért a történteket hibaként könyvelte el. A megfelelő működés alatt a Tudásbázisban foglaltak szerinti működést értem.

Ha a 0. pontot megcsináltad, olvasd végig újra.  Ha következő szavakkal találkozol, akkor villanjon fel egy nagy sárga lámpa a fejedben:

  • …szerintem ennek úgy kéne működnie..
  • …valószínűleg…
  • .. úgy gondolom…

Ekkor a hivatalos SalesAutopilotos Tudásbázisban nézz utána a pontos elvárt működésnek.

A hibakeresés során a  Gyakori kérdések, hibaüzenetek, okai és megoldásai – Űrlapok rész is kötelező bejegyzés. A leggyakoribb hibákat és megoldási módszereiket ide gyűjti a SAPI ügyfélszolgálata, nagyon hasznos gyűjtemény.

2. lépés – A hiba reprodukálása

A SalesAutopilot Tudásbázis leírása szerint “A reprodukálás azt jelenti, hogy bármilyen körülmények között meg tudja ismételni azt a folyamatot, amelyben a hiba van, és tetten érhető az a lépés, ahol Ön vagy a felhasználó a megfelelő dolgot teszi, a szoftver mégsem a megfelelő módon viselkedik.”

Amivel én ezt kiegészítem, az az, hogy pontosan meghatározható, az a körülmény, amikor a hiba megjelenik. Pl : Simplepay fizetési módot választó megrendelőknél, Iphone telefont használó felhasználóknál.

Ezekkel az információkkal egészítsd ki a 0 lépésben elkészített hibaleírásodat.

3. lépés. – Ellenőrizd, hogy a hiba reprodukálható-e inkognitóablakban, és gyorsítótár törlése után is?

Jó pár olyan problémát észlelhetsz, ami első ránézésre SalesAutopilot hibának tűnik. Sokszor azonban az az ok, hogy a böngészők régi információkat tárolnak, amelyek miatt a weboldalak nem töltődnek be helyesen.

Pár gyakori probléma:

  • Az űrlap módosítása után előnézetben a korábbi verziót látod
  • A honlapodba megfelelően (iframe-el) beágyazott a változtatás ellenére nem frissül

Az Általános megjelenítési problémák megoldása a gyorsítótár törlésével című bejegyzés segíthet ezekben a problémákba.

Érdemes még az adott űrlap űrlapvarázslóján is végigmenni, sokszor ez oldja meg a problémát, mert ezzel az űrlap kódja újragenerálódik és az esetleges hibák kijavításra kerülnek.

4. lépés – A probléma megjelenik-e az űrlap előnézetében is?

Mindenképpen szükséges az űrlap előnézetében is tesztelni a működést, hiszen a SalesAutopilot az űrlapelőnézet funkciójában teljes működést ad.

Ha az előnézetben megfelelően működik az űrlap, de beillesztve nem, akkor máris leszűkítetted a hiba okát a beillesztésre vagy a honlapoddal történő összeakadásra. Ilyenkor érdemes a cache, és a biztonsági pluginokat lekapcsolni a tesz idejére, illetve a Chorem fejlesztői eszközök console-jában ellenőrizni, hogy nincs-e valami javascript összeakadás. Ez azonban már haladó szint, így erre most nem térek ki.

5. lépés. Saját scriptek működésének ellenőrzése

Az is hibaforrás lehet, ha egyedi scriptet használsz az űrlapon. Érdemes átmenetileg kivenni vagy kikommentezni a scriptet, ezzel kiderítve, hogy a hiba a scriptben van-e. Fontos, hogy a SAPI ügyfélszolgálata az egyedi scriptekben nem tud segíteni, ilyenkor mindig a fejlesztődhöz kell fordulnod.

6. lépés – A hiba forrásának megkeresése

Haladj végig a következő folyamaton, és nézd meg, hogy melyik lépés teljesül és melyik nem. Mivel a legtöbb folyamat egymásra épül, így ez a módszer segít megtalálni a hiba forrását.

Tapasztalatom szerint leggyakoribb hiba helyzet az, amikor az űrlapon rögzített adatok a listára bekerülnek, de a következő oldal (köszönő oldal) helyett csak egy fehér oldal jelenik meg. Ekkor űrlap elküldésével elindított eseménysort kell lépésről-lépésre megvizsgálni és beazonosítani, hogy hol a hiba

Az események sorrendje a következő:

  • Űrlap műveletek végrehajtása
    Ellenőrzési pontok: Léteznek-e a listák (forrás,cél), a használt szegmensek, és a szegmensekben, egyedi feltételekbenben használt mezők?
  • Feliratkozáskori lista szintű műveletek végrehajtása
    Ellenőrzési pontok: Léteznek-e a listák (forrás,cél), a használt szegmensek, és a szegmensekben, egyedi feltételekbenben használt mezők?
  • Feliratkozáskori levelek kiküldése
    Ellenőrzési pontok: Van-e a levélben tartalmi blokk személyreszabás? Megfelelő-e a szintaktikai? Érdemes próbaküldéssel tesztelni a tartalmi blokk személyre szabást. A szintaktikai hibát tartalmazó levél próbaküldéssel sem érkezik meg. A tesztelés másik módja, ha egy egyedi landingoldalba bemásolod a levél tartalmát
  • Köszönőoldal megjelenítése
    Ellenőrzési pontok: A köszönőoldal html kódja vagy linkje megfelelő-e?

Ha ezeken a lépéseken végig mész, remélem megtalálod a hibás működés okát. Ha ezek alapján sem találod meg a hiba okáét érdemes az ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot, vagy keress meg bátran, ha segítségre van szükséged.

További hivatalos SalesAutopilot-os Tudásbázis bejegyzések:

Hogyan oldjon meg bármely (SalesAutopilot) problémát könnyedén, gyorsan, egyszerűen?

Hogyan írjon olyan hibajelentést, amit meg lehet oldani? 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
psd2
Harmat Ákos

Éles a Barion Pixel. Mik a teendőid?

Szeptember elején elindult a Barion Pixel éles működése. Erről elég kevés információ jutott el a kereskedőkhöz, ezért szeretném röviden összefoglalni a legfontosabb információkat. Fontosság: FONTOS

Olvass tovább>>