Legyen számodra egyszerű a SalesAutopilot!

Tudástár

Valami hiba van a SalesAutopilot-os feliratkozó űrlapban? Így javítsd ki!

A marketing- és cégautomatizálási folyamatokban az ügyfelek általában az űrlapokkal találkoznak
először. Nagyon fontos, hogy ezek az űrlapok megfelelően működjenek, hiszen ha például nem sikerül az ügyfelek feliratkozása, el is veszíthetjük a kapcsolatot velük, nem beszélve a hatalmas bizalomvesztésről.

A nem megfelelő működésnek két oka lehet:

  • hibás rendszerépítés, beállítás
  • SalesAutopilot működési hiba

Szerencsére a SalesAutopilot működése meglehetősen stabil, így a hibák általában a beállításokban, a rendszerkiépítésében vannak. Ez azért jó hír, mert ez a könnyebben tesztelhető és javítható ok, mivel nem kell az ügyfélszolgálat válaszára, a fejlesztők munkájára várni, amire nincs ráhatásod.

Amikor kiépíted a marketingrendszeredet, nagyon fontos, hogy teljeskörűen kiteszteld. Kovács Szilvi, a marketingfolyamat.hu szerzője írt egy cikket a tesztelésről, ezt mindenképpen javaslom elolvasásra.

Most kimondottan az űrlapokon észlelt hibák teszteléséről írok, ami segít leszűkíteni a hiba pontos okát. Az űrlapok használata egyszerűnek tűnhet, de azért sok folyamat kapcsolódik hozzá:

  •  feliratkozás utáni levelek, azok időzítései – esetleg tartalmi blokk személyreszabással;
  • űrlap-, listaműveletek;
  • upsell folyamatok;
  • köszönő és visszaigazoló oldalak.

Javaslom, hogy hiba esetén lépésről-lépésre menj végig ezen az ellenőrző listán. A bemutatott folyamatok egymásra épülnek, tehát ha az egyik lépés még megtörtént, a másik lépés már nem, akkor meg tudod határozni a hiba pontos helyét.

0. lépés – Pontosan fogalmazd meg és ÍRD le, hogy mi a probléma, mit tapasztalsz és mit tartasz hibának.

Nagyon sokszor már a probléma leírása közben rájössz, hogy amit észleltél, az nem is hiba. Sokszor pedig az összefoglalás közben jössz rá a megoldásra.

1. lépés – Döntsd el, hogy biztosan hiba-e, amit tapasztalsz?

SalesAutopilot ügyfélszolgálatosként nagyon sokszor olvastam olyan hibajegyet, amelyben a szoftver megfelelően működött, azonban az ügyfél nem erre a működésre számított, és ezért a történteket hibaként könyvelte el. A megfelelő működés alatt a Tudásbázisban foglaltak szerinti működést értem.

Ha a 0. pontot megcsináltad, olvasd végig újra.  Ha következő szavakkal találkozol, akkor villanjon fel egy nagy sárga lámpa a fejedben:

  • … szerintem ennek úgy kéne működnie…
  • … valószínűleg…
  • … úgy gondolom…

Ekkor a hivatalos SalesAutopilotos Tudásbázisban nézz utána a pontos elvárt működésnek.

A hibakeresés során a  Gyakori kérdések, hibaüzenetek, okai és megoldásai – Űrlapok rész is kötelező bejegyzés. A leggyakoribb hibákat és megoldási módszereiket ide gyűjti a SAPI ügyfélszolgálata, nagyon hasznos gyűjtemény.

2. lépés – A hiba reprodukálása

A SalesAutopilot Tudásbázis leírása szerint “A reprodukálás azt jelenti, hogy bármilyen körülmények között meg tudja ismételni azt a folyamatot, amelyben a hiba van, és tetten érhető az a lépés, ahol Ön vagy a felhasználó a megfelelő dolgot teszi, a szoftver mégsem a megfelelő módon viselkedik.”

Amivel én ezt kiegészítem, az az, hogy pontosan meghatározható az a körülmény, amikor a hiba megjelenik. Pl : Simplepay fizetési módot választó megrendelőknél, Iphone telefont használó felhasználóknál.

Ezekkel az információkkal egészítsd ki a 0. lépésben elkészített hibaleírásodat.

3. lépés – Ellenőrizd, hogy a hiba reprodukálható-e inkognitóablakban, és gyorsítótár törlése után is

Jó pár olyan problémát észlelhetsz, ami első ránézésre SalesAutopilot hibának tűnik. Sokszor azonban az az ok, hogy a böngészők régi információkat tárolnak, amelyek miatt a weboldalak nem töltődnek be helyesen.

Pár gyakori probléma:

  • Az űrlap módosítása után előnézetben a korábbi verziót látod
  • A honlapodba megfelelően (iframe-el) beágyazott űrlap a változtatás ellenére nem frissül

Az Általános megjelenítési problémák megoldása a gyorsítótár törlésével című bejegyzés segíthet ezeknek a problémáknak a megoldásában.

Érdemes az adott űrlap űrlapvarázslóján is végigmenni, sokszor ez oldja meg a problémát, mert ezzel az űrlap kódja újragenerálódik, és az esetleges hibák kijavításra kerülnek.

4. lépés – A probléma megjelenik-e az űrlap előnézetében is?

Mindenképpen szükséges az űrlap előnézetében is tesztelni a működést, hiszen a SalesAutopilot az űrlap előnézet funkciójában teljes működést ad.

Ha az előnézetben megfelelően működik az űrlap, de beillesztve nem, akkor máris leszűkítetted a hiba okát a beillesztésre vagy a honlapoddal történő összeakadásra. Ilyenkor érdemes a cache, és a biztonsági pluginokat lekapcsolni a teszt idejére, illetve a Chrome fejlesztői eszközök console-jában ellenőrizni, hogy nincs-e valami javascript összeakadás. Ez azonban már haladó szint, így erre most nem térek ki.

5. lépés – Saját scriptek működésének ellenőrzése

Az is hibaforrás lehet, ha egyedi scriptet használsz az űrlapon. Érdemes átmenetileg kivenni vagy kikommentezni a scriptet, ezzel kiderítve, hogy a hiba a scriptben van-e. Fontos, hogy a SAPI ügyfélszolgálata az egyedi scriptekben nem tud segíteni, ilyenkor mindig a fejlesztődhöz kell fordulnod.

6. lépés – A hiba forrásának megkeresése

Haladj végig a következő folyamaton, és nézd meg, hogy melyik lépés teljesül, és melyik nem. Mivel a legtöbb folyamat egymásra épül, így ez a módszer segít megtalálni a hiba forrását.

Tapasztalatom szerint a leggyakoribb hiba helyzet az, amikor az űrlapon rögzített adatok a listára bekerülnek, de a következő oldal (köszönő oldal) helyett csak egy fehér oldal jelenik meg. Ekkor űrlap elküldésével elindított eseménysort kell lépésről-lépésre megvizsgálni, és beazonosítani, hogy hol a hiba.

Az események sorrendje a következő:

  • Űrlap műveletek végrehajtása
    Ellenőrzési pontok: Léteznek-e a listák (forrás, cél), a használt szegmensek, és a szegmensekben, egyedi feltételekben használt mezők?
  • Feliratkozáskori listaszintű műveletek végrehajtása
    Ellenőrzési pontok: Léteznek-e a listák (forrás, cél), a használt szegmensek, és a szegmensekben, egyedi feltételekben használt mezők?
  • Feliratkozáskori levelek kiküldése
    Ellenőrzési pontok: Van-e a levélben tartalmi blokk személyreszabás? Megfelelő-e a szintaktikai? Érdemes próbaküldéssel tesztelni a tartalmi blokk személyre szabást. A szintaktikai hibát tartalmazó levél próbaküldéssel sem érkezik meg. A tesztelés másik módja, ha egy egyedi landingoldalba bemásolod a levél tartalmát.
  • Köszönőoldal megjelenítése
    Ellenőrzési pontok: A köszönőoldal html kódja vagy linkje megfelelő-e?

Ha ezeken a lépéseken végigmész, remélem, megtalálod a hibás működés okát. Ha ezek alapján sem találod meg a hiba okát, érdemes az ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot, vagy keress meg bátran, ha segítségre van szükséged.

További hivatalos SalesAutopilot-os Tudásbázis bejegyzések:

Hogyan oldjon meg bármely (SalesAutopilot) problémát könnyedén, gyorsan, egyszerűen?

Hogyan írjon olyan hibajelentést, amit meg lehet oldani? 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest